W rzeczywistości nigdy nie możemy być pewni jutra. Firma wprowadzająca na rynek nową usługęnie wie, jak wielu klientów przyciągnie, ktoś kto sprzedaje dom nie wie dokładnie, ile nabywca zapłaci; producent nie może dokładnie wiedzieć, ile jednostek musi wyprodukować, ile z nich sprzeda. Każda z tych osób ma pewne niepewności.
Gdy firma wprowadza na rynek nowy produkt, nie wie dokładnie, ilu klientów przyciągnie, ale badania rynku powinny dać racjonalne oszacowanie. Menedżerowie często zmuszeni są podejmować decyzjena podstawie niepewnych informacji.Do pomiaru takiej niepewności używamy prawdopodobieństwa.
Prawdopodobieństwo to miara niepewności, a dokładniej mówiąc prawdopodobieństwo
zdarzenia jest miarą jego prawdopodobieństwa lub względnej częstotliwości.Doświadczenie każe nam wierzyć, że kiedy rzucamy uczciwą monetę połowę czasu wychodzą reszki drugą połowę czasu orły. Na podstawie tej obserwacji można powiedzieć: "Prawdopodobieństwo, że w rzucie monetą wypadnie orzeł wynosi 0,5". Podobnie jest z kartami. Mamy 52 karty w talii kart i 1 asa kier, więc prawdopodobieństwo, że
losowo wybrana karta jest asem kier (lub jakiąkolwiek inną określoną kartą) wynosi 1/52.
- Prawdopodobieństwo = 0 oznacza, że zdarzenie nie nastąpi.
- Prawdopodobieństwo = 1 oznacza, że zdarzenie będzie zawsze występować.
- Prawdopodobieństwo między 0 i 1 daje względną częstotliwość lub prawdopodobieństwa.
- Prawdopodobieństwa spoza zakresu 0 do 1 nie mają znaczenia.
Myślę, że te akapity oswoiły Was z prawdopodobieństwem i na dzisiaj wystarczy. Jutro zabierzemy się moze za jakieś zadania?
Ludzie są różni ale dla każdego jest miejsce w biznesie moim zdaniem. Ważne aby tylko dopasować prawidłowo kandydatów na pasujące stanowiska. Jeśli ktoś jest nieśmiały to lepiej sprawdzi się czy pracy biurowej, nie obsłudze klientów. Liczy się też umiejętność pracy w zespole. Te i inne cechy można łatwo ocenić z pomocą narzędzi dla działów HR dostępnych na https://extended.tools/ . Wiele firm już z ich korzysta, z korzyścią dla całego zespołu.
OdpowiedzUsuń